Ever Grande City

Just nu spelar jag Pokémon Pearl för fullt. Efter att ha tagit flera månaders paus ifrån att fylla mitt Pokédex till bredden har jag börjat igen. Man kan i Pokémon Pearl föra över sina Pokémon från tredje generationen. Men man kan inte återföra tillbaka dem. Därför har jag bestämt mig för att fånga alla Pokémon i Pearl på nytt eftersom de flesta ändå går att hitta.

För tilfället har jag bara samlat ihop hälften av alla Pokémon och har ändå lyckats spela detta spel längre än något annat Pokémon-spel enskilt. Jag sitter med listor jag kopierat och klistrat ihop och sedan skrivit ut och antecknar samtidigt som jag spelar. Det är så mysigt. Nu ska jag kämpa tills jag fångat alla 493 Pokémon.

Min Wii blinkar och vill att jag ska köra lite Mario Kart så jag ska nog göra det och sedan lägga mig. När jag vaknar ska jag fira min födelsedag med mina vänner!

Etiketter:

Lämna en kommentar